Macro voorzetlensjes van Ebay

By 11:00 ,

Een poosje terug heb ik macro voorzetlenzen gekocht op Ebay, waar ik ongeveer 20 euro aan kwijt was. Niet heel veel dus, ik vond het zeker het proberen waard!



 


Mijn pakket bestond uit 4 lensjes: 
Close-up +1, Close-up +2, Close-up +4 en Macro

Deze lensjes draai je op je lens en kunnen ook boven op elkaar gebruikt worden om de kleinste dingetjes vast te leggen.


Voor en nadelen:

Voordelen
  • Ik heb de lensjes voor mijn 50 mm. lens gekocht, hier door kan ik nu veel dichter bij de objecten komen die ik wil fotograferen.
  • Een enorme scherpte diepte.
  • Leuk voor als je wilt experimenteren met macro
  • Je hoeft geen echte macrolens aan te schaffen
  • Ze kunnen in combinatie gebruikt worden

Nadelen
  • De kwaliteit neemt wat af.
  • Je kan zeker bij een laag diafragma getal niet meer automatisch scherp stellen.
  • Daardoor kan je bewegende dingen vrijwel niet vast leggen.
  • Je zult minder licht vangen met je lens

 

Resultaten:

 

 


You Might Also Like

2 reacties

  1. Nice! Ik heb zelf ook één close-upfilter. Een heerlijke combinatie met de 50mm lens!
    Mooie foto's :)
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, het werkt inderdaad super met de 50 mm. lens, wil er deze vakantie zeker nog meer mee experimenteren!
      En dankjewel! :)

      Verwijderen