Embrace the old; sprakling flower

By 11:00


In deze gloed nieuwe categorie duiken wij in ons archief, zoekend naar een foto met potentie.
Het idee is om een goed concept opnieuw uit te werken en zo je groei als fotograaf goed in beeld te kunnen brengen.

Voor de aller eerste keer ging ik heel ver terug, een foto uit 2011;

Voordat ik een nieuwe foto maak, ga ik kijken wat ik wel, maar vooral niet goed vind aan deze foto.

Plus:  Leuk idee om een bloemetje met glitters te combineren.

Min:  De foto is onderbelicht en niet goed scherp, over de kleurencombinatie van de glitters is duidelijk ook niet nagedacht.





Conclusie; ik wil een scherpe goed belichte foto maken waarbij over de kleuren goed na gedacht is.

Gezien het bloemetje op de oude foto niet in dit jaargetijde groeit heb ik een ander bloemetje opgezocht in de tuin.
Ik wilde het paars van de bloem graag terug laten komen in de glitters, daarbij heb ik gekozen om neutraal wit toe te voegen. Later heb ik nog wat nep glitters toevoegt met Photoshop om het effect van de glitters te versterken.

Dit is het uiteindelijke resultaat:

You Might Also Like

4 reacties

  1. Leuk idee om de foto opnieuw uit te werken. Je ziet wel echt vooruitgang!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ook zelf heel leuk om terug te zien, ook leuk dat je zo lekker vaak reageert, word ik vrolijk van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto is wel iets beter uitgepakt dat de eerste poging. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen