What's in my camerabag | Julia

By 11:00 ,

De wat is in mijn (camera)tas rubriek zag ik al vaak op internet, en het leek mij leuk om mijn fotografie spullen met jullie te delen.
Meestal heb ik niet veel spullen nodig om te shooten, alleen een camera is eigenlijk al genoeg, maar de volgende spullen komen me ook wel eens goed van pas:

Cameratas:

Ik heb geen officiële camera tas, maar twee kleine tasjes die ik afwissel


Het eerste tasje in oorspronkelijk een coolbox-tas-ding, maar als cameratas werkt hij ook prima.
Ik kan in dit tasje mijn camera +  Ã©Ã©n lens en de oplader doen, dan zit hij al aardig vol.


Mijn tweede cameratas heb ik gevonden in de kringloop voor maar 15 euro. Omdat ik er alleen maar mijn camera in kwijt kan, stop ik dit tasje vaak in mijn rugtas voor als ik langer ga shooten, of als ik op reis ben.






Lenzen:

Naast de standaard 18-55 mm. lens heb ik ook nog twee andere lenzen:



Mijn 55-200 mm. lens kreeg ik heel goedkoop bij mijn camera, ik ben heel blij met deze lens, omdat het redelijk goed kan inzoomen. En een betere kwaliteit biedt dan de standaard lens


Mijn portret lens heb ik een half jaartje gelden aangeschaft, ik vind het vooral mooi dat het diafragma heel laag kan (1.8) waardoor de achtergrond onscherp wordt.







Statief

Mijn Hama statief heb ik gekocht op marktplaats voor maar 12 euro, hij werkt prima. Ik heb alleen nog niet zoveel tijd gehad om het te gebruiken.







Afstandsbediening 


Een afstandsbediening is vooral handig als je zelfportretten gaat maken, of een groepsfoto waar je zelf ook op wilt staan.
Deze kreeg ik voor kerst, en ik kwam erachter dat het 40 euro kostte, een beetje duur aangezien ze op E-bay veel goedkoper te vinden zijn.







Oplader


ik heb nog geen extra batterij gekocht, dus vind ik het handig om me oplader mee te nemen, maar meestal lukt het shooten wel met een volle batterij. 

Overige dingen


Doekjes komen vaak van pas, want een vlek op je lens is nooit mooi.

 
Als er geen MUAH is, kan het handig zijn om zelf make-up mee te nemen.


Omdat mijn computer maar 4 gb aan opslag heeft, heb ik een hardeschijf van 1 tera-bite (1000 giga-bite) gekocht. Deze kocht ik op bol.com voor ongeveer 60 euro. Ik heb er tape aan gedaan zodat de schijf niet van het kabeltje afvalt als ik met me laptop loop. (ja ik ga heel voorzichtig met mijn spullen om)






You Might Also Like

1 reacties