Behind the lens #5

By 12:25 ,

Je leert het snelste door veel te experimenteren, maar ook door de kunst af te kijken!

Kom te weten hoe de foto gemaakt is en wat me inspireerde.





Waar is de foto gemaakt?

Ik heb de foto gemaakt op het industrie terrein vlak bij mijn huis, ik had mijn camera nog maar een paar maanden en vanwege het mooie weer leek het me een geschrikt moment om mijn fototoestel uit te proberen.

Op welk moment van de dag?

Ik kan me de tijd niet zo goed meer herinneren, het was ergens in de avond rond 10 uur, op een lange zomer dag.

Van welk licht is gebruik gemaakt?

Natuurlijk licht tijdens het golden hour (eerder orange hour).

Wat voor materiaal is gebruikt?

Mijn Nikon D5100 met een 55-200 mm. zoomlens.

Welke instellingen had ik?

Sluitertijd:    1/2500
Diafragma:  F/ 6.3
ISO:          200

Wat inspireerde me voor deze foto?

Op Instagram zag ik vaak silhouet  foto's zoals deze. Veder ben ik niet echt geïnspireerd.

Wat voor nabewerking is er gedaan?

Geen nabewerking, toen ik deze foto maakte, had ik nog geen verstand van Photoshop.

Tips om een soortgelijke foto te maken

Tijdens het golden-hour heb je mooi licht. zoek een plek op te zoeken met een schone lucht. zoals op het strand. Probeer net zo lang met je instellingen "spelen" totdat je het juiste beeld hebt.




Model: Nienke


Oproep: Heb jij een foto waar je trots op bent en wil je hier graag wat meer over vertellen? Mail dan je foto + de ingevulde vragen naar photeau@outlook.com  
Wie weet staat jou foto dan de volgende keer hier!

You Might Also Like

0 reacties