Een dagje shooten in Amsterdam

By 11:00


Afgelopen zondag zijn Mirjam en ik (Julia) wezen shooten in Amsterdam. We hebben geshoot op verschildende locaties, onder anderen het Eye museum en op het dak van Nemo.
Ben je benieuwd hoe het er achter de schermen aan toe ging? lees dan snel verder.




We spraken af bij de Starbucks, we moesten een poosje wachten op het model (Lateesha) en Muah (Surya), omdat ze nog niet klaar waren met de make-up. De make-up was heel mooi glamour chic met zwarte lippen.
Make-up tijd 

We namen de pont naar Noord, waar we begonnen bij de kade. Ik ben blij dat ik mijn 50-200 lens had meegenomen. Zo kon ik inzoomen en hoefde ik Mirjam niet de hele tijd in de weg hoefde te staan.
Het verbaasde me ook dat de lens het nog deed, na al die keren dat ik hem heb laten vallen.


op de kade

Na ongeveer een half uurtje waren we toe aan een nieuwe locatie. We waren vlak bij het Eye museum, en dus gingen we daar heen. Tijdens het shooten kregen we veel bekijks van mensen in het restaurant die normaal dus uitzicht hadden op het water en nu op de shoot en de squats die ik, en ook veel andere fotografen, doen als ze fotograferen, voor een mooier standpunt.



Op de trap van het terras kwamen de echt high fashion poses, ik ben zelf heel erg blij met het resultaat van de trap-foto's.

Één van de pottenkijkers
Daarna namen we de pont terug en liepen we naar de grachten, voor een echte Amsterdamse achtergrond. Omdat het al een beetje begon te schemeren begaf mijn 50-200 lens het en moet ik hem omruilen voor mijn geliefde 50 mm lens, dat zorgde helaas wel voor veel 'Mirjam photobombs', omdat ze dezelfde lens heeft en we dus vaak dezelfde stand punten willen staan.

photobomb

Na een poosje bij de grachten en op een brug te hebben gefotografeerd, is het model heel brutaal op zo'n random trapje die voor een grachtenpand gaan zitten, wat weer fashion foto's gaf. (foto's op trappen zijn gewoon fashion)
foto gemaakt door mij
Hier na wilden we nog één locatie doen. We kozen voor het dakterras van de bibliotheek. Eenmaal daar aangekomen bleek het terras dicht te zijn. Dus toen gingen we maar naar het dak van Nemo, na een flinke cardio work-out (die trap is echt zwaar) waren we boven. We moesten opschieten want het begon al aardig donker te worden.

Op het Nemo dak, foto gemaakt door Mirjam


Rond 5 uur waren we wel klaar, Mirjam en ik haalden nog snel een Starbucks en toen gingen we met de trein terug.

Het was een leuke shoot. Een mooie aanvulling op mijn portfolio omdat door de make-up de foto's een fashion randje hebben gekregen, model Lateesha deed het ook heel goed, ze heeft een hele sterk gezicht (ugh, ik vind het zo raar om zo over modellen te praten maar oké).
Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden, ik vond het pittig lastig om te schrijven.

De resultaten kan je bekijken op mijn site: http://julia-davids.tk/
Of op Mirjams site:  http://mirjamkoning.tk/


xoxo Julia

You Might Also Like

8 reacties

  1. Wat leuk om te zien hoor het nu eigenlijk aan toe gaat. Mooie foto's!
    Liefs,

    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg tof uit! En wat knap van het model dat ze zoveel zonder jas heeft geposeerd, haha, ik hoop dat ze geen verkoudheidje heeft opgelopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jullie dat gingen doen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen