Curves in Photoshop + een gratis curve!

By 11:00 ,

Mensen vragen regelmatig hoe ik mijn foto's bewerk; 'met curves' is dan mijn eeuwige antwoord. Nu begrijp ik natuurlijk ook wel dat jullie daar niet zo veel aan hebben. Daarom heb ik een filmpje gemaakt plus een uitgebreidere uitleg in deze post.


Wanneer je met curves gaat bewerken kan je vier dingen aanpassen;
RGB, Red, Green en Blue

RGB:
Hier mee kun je de lichten aanpassen. Links onder voor de donkere tinten, zo kan je de zwarte tinten bijvoorbeeld grijs maken.
Rechts boven voor de lichte tinten.
alles wat in het midden zit geld voor de tussen liggende licht tinten, je kan hiermee goed de contrasten in je foto aanpassen.

De andere kleuren:
Het zelfde als wat hier boven stat geld ook voor rood, groen en blauw. Alleen dan per kleur.
Zo kan je bijvoorbeeld rood uit alle donkere tinten halen, en de lichte tinten juist rood maken.
De mogelijkheden zijn eindeloos.

Download de curve die ik maakte in deze video hier: Klik
De curve is voornamelijk geschikt voor wat donkerdere groenige foto's. (links is een voorbeeld op een lichtere foto)

(De foto's zijn origineel en enkel met deze curve bewerkt)

You Might Also Like

0 reacties