Experiment: Low-Key

By 11:00 ,


Na het lezen van dit artikel op zoom.nl 
Dachten Julia en ik; dat kunnen wij ook! (Ondanks het hopeloze gebrek aan een flitser of fatsoenlijke lamp.) En ja.. Dat viel zeker tegen ja. Een hoop gezeik met de lampen en instellingen, verblind worden door die hopeloze kamer lamp.. Misschien ken je het wel.

Uiteindelijk kregen we de volgende setting:


De lampen rechts van het 'model' geplaatst en mijn bureaulamp vast gefabriceerd aan de andere lamp met een broek riem, haar elastiekje en een haar borstel.
Zeer professioneel zoals gewoonlijk haha.

De foto's die er uitkwamen, niet geweldig. Maar na een grondige Lightroom en Photoshop behandeling kwamen er zeker leuke resultaten uit!

Eerst heb ik lightroom de witbalans hersteld. De camera kon er zelf niet goed mee omgaan. Daarna heb ik de foto iets opgelicht en de highlights in het specifiek.
In Photoshop heb ik de huid egaal gemaakt (met low-key foto's ziet je huid er gelijk honderd keer slechter uit..) de ogen iets opgelicht en daarna omgezet in zwart-wit.

Hier een voor en na: (Voor is het pure raw bestand)






You Might Also Like

2 reacties

  1. Gaaf hoor, ik vind het ook altijd heel leuk om een beetje met lampen te spelen.

    P.s Ik kan geen comment plaatsen met mijn eigen URL, misschien een tip om even aan te passen?

    http://chanelart.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :)
      En ik ga er eens naar kijken, ik weet niet precies of het hem dan zit in het gedownloade template of ergens in de andere instellingen, dus dat word nog even puzzelen

      Verwijderen