Inspiratie: Martin Kers

By 17:15

Voor het vak kunstgeschiedenis op school heb ik de opdracht gekregen om van verschillende landschapsfotografen (die we van te voren hebben gekregen) een kort verslag te schrijven. Ik heb telkens van elke landschapsfotograaf een foto gekozen wat mij heel erg aansprak en per foto beschreven wat ik precies zie en hoe ik erover denk. 

De landschapsfotograaf die mij het meest aansprak was Martin Kers. Het gedeelte wat ik over hem heb geschreven wil ik graag met jullie delen. Zijn foto's geven mij inspiratie en ik hoop dat jullie dat ook krijgen van zijn foto's.  

Martin Kers

Biografie: Marin Kers is geboren op 8 april 1944 in Rijsoord. Hij is een Nederlandse landschapsfotograaf. Zelf wil hij buitenfotograaf genoemd worden. Aan de Academie van Beeldende Kunsten Rotterdam heeft hij een opleiding tot tekenaar gevolgd en begon zijn loopbaan als ontwerper bij een reclamebureau in Schiedam. Later kreeg hij pas opdrachten voor het illustreren van tijdschriften en boeken.






Compositie: De horizon is ongeveer 1/3e van boven. Het slootje loopt aan de linkerkant van de foto en de koeien staan van rechts naar links. Over de compositie heeft hij goed nagedacht.

Licht: Het licht komt van boven. Gewoon zon licht. Alleen achter de koeien is een beetje schaduw.



Standpunt: De foto is een beetje van boven genomen. Dat zie ik aan de koeien waarvan je de ruggen ook nog kunt zien.

Beweging: Bij deze foto is geen beweging zichtbaar. De koeien staan redelijk stil en eten.


Beeldbewerking: Bij deze foto is denk ik niet veel bewerkt. De lucht zou nog iets donkerder gemaakt kunnen zijn. Ook is het mogelijk dat het gewoon slecht weer was die dag. Verder zie ik geen bijzondere bewerkingen in de foto.

Hieronder zie je nog een aantal van zijn foto's.





































Dit is zijn website en kun je al zijn foto's bekijken.


You Might Also Like

0 reacties