Fotomeeting Groningen

By 11:00 ,



Na een 'kleine' omweg kwamen Mirjam, model Martine en ik aan in een oude suikerfabriek in Groningen. Toen ik in het oude gebouw binnen kwam dacht ik; "waar zijn we nu weer beland?"
We moesten twee trappen op voordat we bekenden zagen, de meeting was gereorganiseerd door Kim die we al kenden van een vorige meeting, en Judith, een vriendin van Kim.

Kim en Judith hadden een heel draaischema gemaakt, zodat iedere fotograaf 20 minuten met elk model kon shooten. Maar omdat veel mensen te laat waren door de vrieskou en shoots langer dan 20 minuten duurden, hielden weinig mensen zich uiteindelijk aan het schema.

foto: http://megapxl-fotografie.nl/


Toen de modellen nog in de make-up zaten ben ik een beetje de boel gaan verkennen, op de tweede verdieping was 1 hele grootte zaal met allemaal vervallen muren, jammer genoeg was het daar nogal donker. Daarnaast was een zaal met grootte ramen, gelukkig was dat  lichter.
Op de beneden verdieping was een grote creepy zaal met veel pilaren.
Buiten was een oude vervallen muur, een random schoorsteen en twee coole bruggen en nog meer random dingen (zoals een theepot).
Op de een of andere manier leek het op een verlaten plek die overgenomen was door zombies (ik moet echt minder films kijken)


1 van de grootte ramen en de creepy kelder foto https://www.facebook.com/vitellifotografie


De eerste shoot was met Annerens. Ze had een roze jurk en haar haar in een vlecht, het leek net alsof ze uit een een sprookje was weglopen, omdat het de eerste shoot was, moest ik er nog even inkomen, we maakte foto's in de twee zalen op de 2de verdieping, waar het nogal donker was. Ik probeerde te spelen met hard licht (dat was mislukt)

foto gemaakt door mij


De tweede shoot was met Liselore ze had een urban outfit aan en mijn hoedje (goed dat ik die had meegenomen) we gingen buiten foto's maken.
Na een tijdje vonden we een brug en daar zijn (zeg ik zelf) de foto's goed gelukt.

"Julia in actie"foto gemaakt door Mirjam


Daarna ging ik shooten met Aileen, ze had een glitterjurkje aan, we maakten foto's in de kelder, maar omdat het daar erg donker was, zijn de foto's nogal mislukt (tijd voor een flitser).
Daarna gingen we naar de bovenzaal met grote ramen, waar de foto's wat beter gelukt waren.

"donkere kelder" 


Na een lange pauze (iets van drie kwartier) opwarmen bij de kachel in de wc. Ik had geen zin meer om kou te lijden. In de Suiker Uni zat ook een soort van pub, ik noem het de hipster club, Het was daar echt heerlijk warm en het leek me wel grappig om daar te shooten, dus ging ik met model Martine een huiselijke shoot doen, Ik vind de foto's weer heel afwisselend van de andere shoots.


Omdat Mirjam en ik moesten wachten op model Thirza, nam ik ook model Liselore mee naar de hipster club en heb er snel wat foto's gemaakt.

De laatste shoot van de dag was een duo shoot met Thirza en Julian, omdat ik al de hele dag aan het shooten ben geweest was ik nogal moe dus zijn de foto's niet heel spectaculair (niet dat mijn foto's dat normaal wel zijn) Ik vind de foto dat ze allebei lachen echt super grappig.



Na een lange dag reden Mirjam en ik weer naar huis (eerst nog ff een pauze bij de mac natuurlijk) Het was super om iedereen weer te zien en ook om andere fotografen te ontmoeten en met nieuwe modellen te werken. Fotomeetings zijn perfect als je een wat voller portfolio wilt omdat je steeds weer werk met andere modellen en andere looks op een net wat andere locatie. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden en laat me weten of je meer van deze 'wat-heeft-julia-nu-weer-gedaan-post' wilt lezen.


De resultaten kan je bekijken op mijn site http://julia-davids.tk/



Filmpje gemaakt door Kim Sieders 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Mooie foto's! Wat leuk trouwens, ik kende de Suikerfabriek wel maar wist niet dat je daar 'zomaar' in kon :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, je kan de suikerfabriek afhuren ja! En ik denk eigenlijk dat je die pub sowieso wel in kan.

      Verwijderen